چیزهایی که باید درباره عسل طبیعی بدانید (نکات خرید )
عسل طبیعی عسلی است که بصورت طبیعی زنبور از گلها تغذیه کرده باشد و همچنین هیچگونه گرما ندیده باشد تا اطمینان حاصل شود که تمام ویتامین های طبیعی و آنزیم های زنده و دیگر عناصر غذایی آن حفظ شود.
بیشتر عسل هایی که در قفسه های فروشگاه دیده می شوند پاستوریزه شده هستند
پاستوریزاسیون و پردازش عسل ، بیشتر مواد مفید در عسل را که در قرن ها به عنوان یک داروی خوراکی استفاده می‌شد ، که حاوی آنزیم ها و ویتامین ها است، از بین میبرد

چرا عسل طبیعی بهترین است
عسل طبیعی و خام را زنبور عسل از شیره گلها ، تولید می کند. و بصورت مستقیم جمع آوری شده باشد ، گرما دیده نباشد ، پاستوریزه نشده باشد و هیچگونه پردازشی روی آن انجام نشده باشد
مواد غذایی تشکیل دهنده این نوع عسل حاوی مواد تشکیل دهنده ای مشابه آنهایی است که در میوه ها یافت می شوند که در دستگاه گوارش قلیایی می شوند. این مواد معده را تحریک نمیکنند و حتی می تواند برای مقابله با سوء هاضمه نیز استفاده شود. هنگامی که با آبمیوه های زنجبیل و لیمو مخلوط می شود ، به طور موثر تهوع را تسکین می دهد و انرژی تامین می کند. مواد غذایی گرانبهای عسل دارای ارزش غذایی استثنایی و آنزیمها و آمیلاز آن، متمرکز در گرده گل است که به خوردن غذاهای نشاسته ای مانند نان کمک می کند و عسل طبیعی ، تاثیر فوق العاده ای در درمان زودانزالی مردان دارد.
رنگ ، طعم و خواص عسل طبیعی تا حد زیادی توسط منبع گلهایی که زنبور تغذیه کرده تعیین می شود. با این حال، قرار گرفتن در معرض حرارت و زمان ذخیره سازی ممکن است کیفیت و رنگ عسل را تحت تأثیر قرار دهد . به طور معمول، عسل در دمای بالا ذخیره می شود.

2. اکثر عسل های فروشگاهها خام و طبیعی نیستند
اکثر عسلهای که در سوپر مارکت ها پیدا میکنید عسل خام و طبیعی عسل نیستند. برخی از آنها پاستوریزه شده اند (به میزان 70 درجه سانتیگراد یا بیشتر و سپس سریع گرم می شوند)
 پاستوریزاسیون عنصرهای مخمر را در عسل می کاهد و مانع از تخمیر می شود، که این نگرانی برای ذخیره و نگهداری عسل با رطوبت بالا در مدت طولانی به ویژه در آب و هوای گرم است. در حالی که تخمیر چیز خطرناکی برای سلامتی نیست ، و آن را بر طعم عسل تاثیر می گذارد. گرمای همچنین سرعت کریستالیزاسیون را در عسل مایع کاهش می دهد. زمانی که عسل گرما می بیند، مخمر و آنزیم هایی موجود در آن که مسئولیت فعال سازی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن را به حداقل می رسانند، نابود می شوند.

هیچ قانونی سختگیرانه برای ادعا و علامت گذاری عسل به عنوان "طبیعی" وجود ندارد. با این وجود، تامین کنندگان می دانند که عسل هایی که تحت گرما قرار می گیرند، دارای مواد مغذی نیستند و به مصرف کنندگان اطمینان می دهند که عسل آنها کمی گرم می شود (نه پاستوریزه شده). بنابراین، شما همچنین ممکن است عسل خام را پیدا کنید پردازش نشده است،
عسل طبیعی در طول زمان کریستاله می شود
معمولا عسل خام و طبیعی وخالص نشده را می توان به طور مستقیم از کسی که مورد اطمینان باشد، خریداری کرد. عسل طبیعی به نظر می رسد کثیف و حاوی ذرات و اجزایی از گرده زنبور عسل، بیت های لانه زنبوری و ... است و دارای سطح آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است و معمولا بعد از چند ماه غلیظ و غلیظ تر می شود.
با این حال، بسیاری از مصرف کنندگان به طور طبیعی جذب عسل های شفاف و تمیز می شوند. عسلهای طبیعی ، در قفسه های سوپرمارکت ها در دسترس نیستند.
رنگ و طعم عسل طبیعی
رنگ در صنایع عسل به عنوان یک معیار مناسب عطر و طعم عسل استفاده می شود. به طور کلی، عسل های سبک تر طعم ملایم تر دارند و عسل های تیره تر طعم قوی تر دارند. رنگ ، طعم و خواص عسل طبیعی تا حد زیادی توسط منبع گلهایی که زنبور تغذیه کرده تعیین می شود. با این حال، قرار گرفتن در معرض حرارت و زمان ذخیره سازی ممکن است کیفیت و رنگ عسل را تحت تأثیر قرار دهد . به طور معمول، عسل در دمای بالا ذخیره می شود.
عسل خام و طبیعی دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی است.
عسل طبیعی حدود 22 آمینو اسید، 31 ماده معدنی مختلف و تعداد وسیعی از ویتامین ها و آنزیم ها دارد. با این حال، مواد مغذی تنها در مقدار کمی  وجود دارد.
آنچه در مورد عسل خام و طبیعی قابل توجه است این است که حاوی حدود 30 نوع ترکیبات گیاهی زیستی است. اینها پلی فنول ها هستند و به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند
بسیاری از مطالعات این آنتی اکسیدان ها را با مزایای چشمگیری سلامت، از جمله کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی از سرطان های خاص مرتبط کرده اند.
برعکس، عسلهای تجاری ممکن است به دلیل روش های متداول آنتی اکسیدان های کمتری داشته باشند.
به عنوان مثال، یک مطالعه آنتی اکسیدان ها بر روی عسل خام و پردازش از یک بازار محلی مقایسه شد و آنها دریافتند که عسل خام دارای 4 برابر بیشتر آنتی اکسیدان از انواع فرآوری شده بود

7 راز عسل طبیعی و خام که شما نمیدانید
1. عسل طبیعی ، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد باکتری است
2. عسل طبیعی ، قند خون را تثبیت می کند
3. عسل طبیعی  ، داراي آنزيم هاي غني برای  سلامت گوارش است
4. عسل طبیعی ، ضد التهاب است
5. عسل طبیعی ، موجب افزایش ایمنی بدن می شود
6. عسل طبیعی ، باعث کاهش کلسترول می شود
7. عسل طبیعی ، دارای خاصیت ضد سرطان است



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ